Suurbritannia - uus lubade süsteem Operatsioonis Brock (alates 10. juulist 2024)

09.07.2024

Brocki tõke võetakse suveperioodiks kasutusele üleöö 10. juulil. Liiklusjuhtimine toimub juurutamise ajal.

Kui Brock on kasutusele võetud, peavad seda kasutama kõik kaubaveokid, mis suunduvad kanali ületusele M20 koridori. Seda pole juhtunud ja see on Dover TAP-i kasutamisel põhjustanud suuri häireid.

Sellest tulenevalt võetakse alates 10. juulist 2024 Brocki operatsiooni osana kasutusele uus loasüsteem.

Kõik väljuvad kaubaveokid, mis liiguvad läbi Doveri sadama Suurbritanniast Mandri-Euroopasse, peavad sadama läbimiseks järgima allolevat protsessi. Nõuetele mittevastavad kaubaveojuhid saadetakse operatsiooni Brocki järjekorra tahaotsa.

Alates 10. juulist 2024 võetakse kasutusele uus lubade süsteem, et parandada kaubavoogu läbi operatsiooni Brock, Dover TAP, Doveri linna ja sadamasse.

Load tagavad, et kõik Doveri sadamasse suunduvad kaubaveojuhid on järginud õiget marsruuti.

Lubade süsteemi korraldavad Kent & Medway Resiliance Forum (KMRF) partnerid ja mis on loodud selleks, et liiklus Doveri sadamasse sujuks häireteta. Süsteem tagab, et Doveri sadamasse lubatakse siseneda ainult lubadega kaubaveokitel. Lubasid väljastatakse ainult Doveri ootejärjekorrast vabastatud kaubaveole.

KMRF-i sõnum on "Luba pole – Doveri sadamasse pole juurdepääsu".

 

Miks lube kehtestatakse?

Kuigi paljud kaubaveojuhid järgivad operatsiooni Brocki reegleid, on mõned vedajaid, kes põhjustavad segadust mujal Kentis, üritades järjekorda vahele jätta. Meetmete rakendatakse tagamaks, et kaubaveojuhid peavad kinni liikluskorraldusplaanist ja ei sõida järjekordadest mööda, sellega vähendavad ummikuid ning muudavad kõik Doveri sadamasse suunduvad sõidud vedajate ja turistide jaoks tõhusamaks. Nõuetele vastavus pole vajalik mitte ainult Kenti läbiva liikluse tõhusaks juhtimiseks, vaid aitab ka vähendada tõsiste häirete mõju kohalikele kogukondadele.

Kuidas uus lubade süsteem toimima hakkab?

Kui Dover TAP on A20-l aktiveeritud, väljastatakse load Doveri sadamasse suunduvatele kaubaveojuhtidele operatsiooni Brocki järjekorra ees. Vedajad peavad seejärel lahkuma maanteelt A20 maanteede A20 ja B2011 ristmikul asuvast Courtwoodi liiklussõlme kaudu, kus nende lube kontrollitakse. Kui nad on seda täitnud, lubatakse neil uuesti siseneda A20 TAP järjekorda ja jätkata teekonda sadamasse. Lihtsamalt öeldes, kui vedajad ei ole järginud õiget marsruuti läbi Brocki ja neil pole luba, ei pääse nad Doveri sadamasse.

Millised on tagajärjed, kui vedajad ei täida nõudeid?

Kui operatsioon Brock on aktiveeritud, hakkab kehtima seadusandlus, mis määrab kindlaks kaubale Doveri sadamasse ja Eurotunnelisse pääsemiseks ettenähtud marsruudid. Kaubaveokid, mis liiguvad ettenähtud marsruutidest mööda, saavad politsei ja DVSA poolt rahatrahvi. Kaubale, millel kontrollipunktis avastatakse, et sellel pole õiget luba, keelatakse sadamasse sisenemine ja kästakse tagasi pöörduda Brocki järjekorra lõppu. Seal peavad nad vajaliku loa saamiseks järjekorras ootama. Vedajad vajavad eraldi luba iga reisi jaoks, mille nad sadamasse teevad, ja selle saab hankida ainult Brocki järjekorra esiosas. Load koostatakse vormingus, mis ei võimalda replikatsiooni ega kopeerimist.

Courtwoodi ristmik /files/filemanager/files/Courtwoodi_ristmik.docx

Allikad Logistics UK ja RHA (Kent & Medway Resilience Forumist)

Koostööpartnerid